1. heinäkuuta 2011

Aamunkoin kuvaukset EW-lehdessä

Fanit ovat odottaneet vuosia nähdäkseen Bellan (Kristen Stewart) ja Edwardin (Robert Pattinson) menevän naimisiin. Hääkohtaus kuvattiin Aamunkoi-elokuvien tuotannon lopussa, ja se oli kliimaksi siihen osallistuneille. "Se oli yksi hienoimmista asioista mitä olen tehnyt", sanoo Stewart. "Yhdessä vaiheessa kävelin lavasteisiin, ja näin kaikki istumassa, valmiina tekemään osansa. Ja se oli vain niin täydellistä minulle sillä hetkellä. Se oli niin tunteellista niin todellisella tavalla. Halusin kirjaimellisesti kiittää heitä häihin tulemisesta."

Mutta kuvaaminen ei aina ollut aivan niin idyllistä. Kuten tähdet ja ohjaaja kertoivat EW-lehdelle, Aamunkoi osat 1 ja 2 (teattereissa 18.11.2011 ja marraskuussa 2012) tarkoitti uuvuttavia kuvauksia eri puolilla maailmaa, ja tummempia ja verisempiä kohtauksia kuin koskaan aikaisemmin Twilight-saagassa. Jos yleisö ei ole kypsynyt Twilight-kirjojen kanssa, he tulevat kasvamaan nopeasti.

"Kuvasimme kaikkea - oli se sitten rakastelua tai synnytystä - niin voimakkaasti ja vahvasti kuin mahdollista", kertoo johtaja Bill Condon, joka tiesi työskentelevänsä K13-rajoissa. "On mielenkiintoista nähdä onko ihmisiä joiden mielestä se on liian häiritsevää Twilight-maailmassa."

Omasta puolestaan Stewart toivoo että elokuva olisi voinut olla vielä totuudenmukaisempi kirjan väkivaltaiselle luonteelle - ei niinkään kuherruskuukausikohtaus ("Se tuntuu todelliselta rakkauskohtaukselta, ei välttämättä vampyyrimäiseltä, mikä on hyvä juttu"), mutta vauvan, Renesmeen, julma syntymä.

"Hassua, sillä kun [K13 kysymys] tulee esiin, kaikki luulevat sen johtuvan seksistä", hän sanoo. "Syntymä on todella vaikuttava, ja olen kuullut se todella iskee sinua kasvoihin. Mutta mitä muutakaan se olisi voinut olla? Se olisi voinut olla järkyttävää ja groteskia, koska niin se oli kirjoitettu kirjaan." Hän huokaa: "Olisin halunnut oksentaa verta."

Taylor Lautner, joka näyttelee Jacobia kertoo että edes susilauman jäsenellä ei ole etuoikeuksia. "Kaikki aina valittavat minulle, että minun ei tarvitse käyttää piilolinssejä, valkoista meikkiä tai peruukkia ja kaikkea sellaista. Ja minä vastaan: "Minä olen se joka on jäätävässä sateessa ja kylmässä ilman paitaa! Maksoin oppirahoja Uusikuussa ja Epäilyksessä."

Ja mitä tulee Jacobin juonikuvioon Aamunkoi osa 2:ssa, johon kuuluu rakastuminen - tai leimautuminen - Renesmeehen? "Kävelin monta kertaa Stephenien [Meyer] luokse ja kysyin häneltä: "Mitä leimautuminen on?", sanoo Lautner. "Se on vielä hyvin sekava juttu minulle, joten älä kysy."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti