21. maaliskuuta 2009

Epäilys-kirja


Bella Swan on jälleen vaarassa, kun joukkomurhien aalto vavisuttelee Seattlea ja julma vampyyri janoaa kostoa. Kaiken huipuksi hänen on valittava Edwardin rakkauden ja Jacobin ystävyyden välillä, sillä ihmissudet ja vampyyrit eivät tule toimeen keskenään. Ylioppilasjuhlien lähestyessä Bellan on myös tehtävä lopullinen päätös: Elämä vai kuolema? Muutos vampyyriksi vai ihmisenä säilyminen?

Epäilyksessä henkilöhahmot ja heidän suhteensa kehittyvät ja saavat uusia ulottuvuuksia. Saamme tietää paljon erityisesti Jacobin tunteista ja ajatuksista, joita lahjakas Edward lukee. Bella on hyvin kiintynyt Jacobiin ja viihtyy tämän seurassa kenties liiankin hyvin. Onko hänkään enää varma tunteistaan? Onhan ihmissusi-Jacobissa sentään jotain inhimillisempää kuin Edwardissa...

Epäilys on kolmas osa kuolematonta rakkaustragediaa. Houkutuksen (2005) ja Uudenkuun (2007) hurmaamat lukijat ahmivat vampyyrisaagan jatko-osan yhdessä yössä, eikä uskomaton kirja petä heidän odotuksiaan.

Stephenie Meyer loistaa kirjoittajanlahjoillaan: hän saa lukijansa nauramaan, vapisemaan, itkemään ja tuntemaan samoin kuin kirjojensa hahmot. Hän kertoo saaneensa idean sarjaan unestaan, jossa hän näki hyvin epätavallisen parin, vampyyrin ja ihmisen, keskustelevan suhteestaan kauniilla aukiolla. Herättyään aamulla hän kirjoitti unensa muistiin, ja niin tehdessään hän tajusi jo alkaneensa kirjoittaa kirjaa.

33-vuotias Meyer asuu perheineen Arizonassa ja on maailmankatsomukseltaan mormoni.

Epäilys-kirja 20.95e TARJOUS
Englanniksi 16.95e

12 kommenttia:

  1. Jännää! Tahon heti päästä lukee sen, joten täytyypä tästä ruveta keräilee rahaa sitä kirjaa varten! Mä oon jo ihan fiiliksissä!

    <33333333333

    VastaaPoista
  2. Paras näistä koko twilight saagan kirjoista :) ajattelin ahmia sen Breaking Dawnin englanniksi ja sitten lukea sen uudestaan suomeksi.
    voi,kun tälläinen tarina voisi olla totta !

    VastaaPoista
  3. Niinpä, musta twilight on tosi ihana elokuva <33 Mulla ei oo viel yhtään kirjaa mut haluisin ne kaikki jo omakseni :D Mut elokuvatkin on tosi hyviä ! Uusikuu/New Moon tulee pian! Jess!!! Oon ihan innoissani :)

    VastaaPoista
  4. JOKU TWILIGHT ON TOSI SURKEE EN TAJUU MITÄ NÄÄTTE SIINÄ KIRJASSA, TAI LEFFASSA!! MIELUMMIN OKSENTAISIN 100 KERTAA PUTKEEN, KUN KATTOISIN TAI LUKISIN 1 SEKUNNIN TWILIGHTIA!!!!

    VastaaPoista
  5. kannattaahan sitä toki twilightista tykkäävien sivulle haukkua sitä...

    VastaaPoista
  6. Mahtava kirjailija. Kirjat on aivan mahtavia!!! Näyttelijät on osattu valita hyvin elokuviin.

    VastaaPoista
  7. NIINPÄ!!! tää on ihan paras ei kandee dissaa sitä ainalaan tääl pitäisit ne ajatukset ihan sun päässäs vaan. sen vaan sanon et TWILIGHT ON IHAN BEST!!!!!!

    VastaaPoista
  8. Twilight on ihan paras! Oon lukenu vasta houkutuksen. Mä ostin sen houkutuksen pokkarin, mikä tuli joskus sen elokuvan jälkeen(pokkari oli halvempi). Nyt ootelen että uuden kuun jälkeen tulis se pokkari niin voisin sen sitte taas ostaa. Oon kuullu koko Twilight sarjan juonipaljastukset ja en malta oottaa että pääsen lukemaan neljännen osan.

    VastaaPoista
  9. wou, ihan mahtava sarja ! oon lukenu houkutuksen ja uusikuun, vielä epäilys jäljellä :) ensi viikolla taas lukeminen alkaa :) kun sitä alkaa lukemaan, ei pysty lopettamaan, kuljetan kirjaa mukana vessaan, ruokapöytään ja uloskin välillä :) se on vaan niin hyvä, ja leffat myös ! ja näyttelijät on valittu todella hyvin ! pian uusikuuta katsomaan elokuvateattereihin , jännittää ! ;))

    VastaaPoista
  10. Mutta hei onhan niitä vielä aamunkoi, mä luin jo ne kaikki!

    VastaaPoista
  11. mä oon tullu huluksi twilight:sta siis nään kaikesa mitä teen jotain twilight liittyvää se on ihan hulua ja ihan totta puhutte että jos sitä alkaa lukemaan jää koukkuun ja kuljetaa sitä mukana koko ajan mä oon itkeny ja nauranu niin paljon näiden kirjojen parissa että oikein pelotaa se että tarina päättyy siten pitää vaan kattoo ja oottaa leffoja

    VastaaPoista
  12. Twilight on ihan beest <333 en oo ikinä lukenu mitään parempii kirjoi ku ne. Elokuvatkin on ihan mahtavii, varsinkin uusikuu. Ootan innolla epäilystä, kirja ainakin oli ihan mahtava. (Jacob fani)

    VastaaPoista